Kiwipaj-glutenfri & för diabetiker

Även de som e gluten allergiker eller diabetiker
måste ju kunna få njuta av lite mums.
En stam kund på mitt jobb han har tyvärr blivit diabetiker
och han sörjer oerhört att han inte kan äta mer av mina
godsaker så jag gjorde idag denna till han som
en överrasking och leendet han gav mig var obetalbart
 
KIWIPAJ

175 g smör
2 1/2 dl glutenfritt mjöl (finns bla på ica)
2 1/2 dl havregryn
1 tsk kanel

kiwi frukter

torkad mynta

tvätta, skala o skiva kiwin.
lägg det i en smord pajform.

blanda ihop ingridienserna till själva
smul degen och smula den sen över hela pajen.
och toppa med lite krossad torkad mynta

in i mitten av ugen på 225 grader ca 25 min




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback