Cake Boss

Har ÄNTLIGEN kunnat se Cake Boss.
Som jag längtat.
Ser det på mobilen och damn så impad jag
är av denna människans fantasi och kreativitet.
han och hans medarbetare går verkligen ALL IN.
jag är bara på sesong 1 och typ avsnitt 8.
Men WOW WOW WOW säger jag bara.
jag längtar efter att kasta mig i soffan o se mer mer mer.
De har dessutom lika busig humor som mig vilket jag
tycker att man måste ha.
Det kan inte vara allvar hela tiden utan som han säger:
man måste tramsa till det i mellanåt.
och det e sjukt sant.
 
Jag skulle såååå velat testa en av hans tårtor och bakverk.
så om jag någonsin kommer till New Jeresy i mitt liv så
vet jag såååå vart jag ska gå.
(elaka blivande brudens första tårta)
 
Jag var rent sur på efter ett av avsnitten där en blivande
brud kommer in o ska kolla sin super vackra tårta och
säger: herregud så ful och sen går han cake boss iväg
och då han kommer tebax har hon förstört tårtan totaltgenom att ta
massa frosting påsar med olik färgade frosting o totalt klädat ner
den vackra tårtan.
 
såååååååååå jävla respektlöst då de jobbat hårt för den tårtan.
ändå var han snäll och i panik gjorde en ny till henne med massa
färgglada blommor, han leverera den o den jäkla bruden hade inte ens
mage att resa sin rumpa o titta på tårtan.
hon satt på en sminkstol o muttra surt: jag ser den jag ser den
(usch för såna människor)
(blivande brudens andra tårta)
 
Dock e jag fortfarande ltie skeptisk mot att de i usa andvänder
så lite o tunna lager fyllning, massa glasyr o tjocka lager sp.
hmmmm
känns som en mer mega sockerbomb än vi svenskar gör våra
tårtor o det tårtorna e ju inte direkt sockerfria ha ha ha
 
Nu ska jag banne mig kasta mig i soffan o se fler
avsnitt av detta underbara programet.
Det ger mig sån inspiration och det får mig att inse
hur mycket jag verkligen ÄLSKAR att baka och göra
kreativa tårtor
 
 
 


» Lina

Nu har jag inte smakat just cake boss tårtor men i regel är amerikanska tårtor som är gjorda på det här viset (Tjock torr kaka med pyttelite "smör"kräm mellan) inte speciellt goda :( Men det vore ju en upplevelse i sig att bara åka dit!

Svar: jag e med lite misstänksam mot den där extrema tjockleken o så attans lite fyllning o e där fyllning e det ofta typ smör kräm eller icing o det e mega socker bomber.. nej jag föredrar nog svenska tårtor men de i cake boss e väldigt vackra att se på
imabakeaholic.blogg.se

2013-07-02 // 21:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback