Mina nyttiga musli bars

Jag e sån som anser att det mesta kan man banne mig skapa
hemma själv o det bästa med att göra det hemma e att då
vet du EXAKT vad som finns i det du äter och dessutom kan du
exprimentera o göra efter egensmak.
Precis som jag gjorde i går med mina musli bars
 
Fick en massa frågor om mitt recept på dessa
på både min fb o instagram så jag får helt enkelt
skriva receptet här så ni med kan göra mumsiga o nyttiga musli bars
 
IM A BAKEAHOLIC´S MUSLI BARS

1 dl linfrön
1/2 dl pinjenötter
1 dl solroskärnor
1 dl pumpafrön
15 torkade aprikoser
1 dl kokosflingor
1 dl cashew nötter
1/2 dl riven mörk choklad
3 msk mandelmjöl
1/2 dl stevia
1 msk honung
4 äggvitor
100 g smör

sätt ugnen på 175 grader

Blanda ihop alla nötter, fröer, mandelmjölet, kokosen o den riven
chokladen i en skål.
tärna aprikoserna o lägg i ovanstående blandning.

ta en annan skål och vispa upp äggvitorna till ett fint skum.

ta en kastrull o smält smöret o häll i där stevian o honungen.
koka upp lätt.
ta av spisen o häll i äggfluffet o rör om.

Häll sen det o skålen där du har de andra ingridienserna.
blanda runt bra så allt bli blandat väl.

ta en ungsäker form o lägg bakplåts papper i den o där häller du nu
ner din blandning och platar ut så det blir jämt o fint

In i mitten av ugnen i ca 20-30 min (beroende på hur din ugn är)

ta ut o låt svalna innan du delar det i bitar

LÅT de verkligen stelna till ordentligt innan du skär

dom för de faller ihop annars.

(om man vill kan man smälta lite mörk choklad o ringla över eller doppa
din bar i)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback